Skip to content

Skibet ud over verden, af Miiuta Chan

April 3, 2013

Skibet ud over verden
(af Miiuta Chan)

jeg opfatter kaffearoma

fra dampet vindue
kiggede jeg på den sidste stjernes
nedgang
jeg huskede vores luftrum
kolde bølger
tang lugten
jeg huskede tørre fødderne rødmet
let såret av skaller

jeg huskede

og nostalgier
ledsaget mit daglige skridt
du var her en gang
du danset en vals
jeg ser på uret
længst forbi
opvågning øjeblik fra drømmeri
byen venter på
at de børnene
med hav luft gå
dit smil, selv om vag
ofte bevæger mig i reverier
du fortalte mig at glemme,
ikke at græde
og jeg svor til dig at det ville være så
du forlod mig gående ved din lykke
og du gav mig bare minder om to børn
kun to børn med hår brændt
av en doven sommersol
kun savner for hav og for dig
hver eneste aften
øjnene mine er tomme
porte på vid gab
men jeg kan bare se et mønster
hvad jeg vil le gerne se
er umuligt
fordi de er kun menneskelige øjne
jeg oppfatter kæder som kravler
jeg føler virkeligheds afgrunden
jeg kan lugte min frygt hver dag
og jeg forudser en fremtidig fatal
indløs min eksistens med en anden
og født ud under min ledelse
………………………………………….
udenfor vinduet stiger månen under min verdens majestæt
hvor er du i dette Univers fuld af stjerner?

From → Uncategorized

One Comment
  1. Tak.
    Multumesc mult!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

